Saknar du att dela erfarenheter, kunskap och samverka med andra som jobbar med event och/eller information/kommunikation på museer?

Nätverken Event vid museer och MIKIM -Marknadsförare, Informatörer och Kommunikatörer Inom Museisektorn  är två helt nybildade nätverk för er som arbetar med event och/eller marknadskommunikation och information vid museer. Syftet med nätverken är främst att personer som jobbar vid museer med dessa frågor ska kunna träffas, dela erfarenheter och kunskap med andra i liknande positioner för att på så sätt känna sig stärkta i sina yrkesroller.

Båda nätverken bjuder nu in sina potentiella medlemmar till uppstartsmöten:

Event vid museer
20 januari 2016, Historiska museet i Stockholm
Marianne Djudic, Taste PR medverkar. Vad vill vi med nätverket? Med många års erfarenhet från PR-arbete i flera företag i medie- och underhållningsbranschen har Marianne PR i blodet. Hon har stor erfarenhet av projektplanering och projektledning av evenemang – både i Sverige och utomlands – som pressträffar, galor, seminarier och andra företagsevenemang.  Det blir också presentation av event från tre aktörer: Historiska, Skansen och Sveriges Järnvägsmuseum.
Information om nätverksträff för Event vid museer>>>
Kontaktperson  är Helena Skärström, Sveriges järnvägsmuseum,

MIKIM -Marknadsförare, Informatörer och Kommunikatörer Inom Museisektorn
25 januari 2016, Sjohistoriska museet i Stockholm
MIKIMs uppstartsmöte gästas av My Söderholm från Socialminds. My har främst jobbat med tv, events och digitala medier. Idag driver hon sociala medier-byrån Socialminds med uppdragsgivare som SVT (Melodifestivalen & Atleterna), Burger King, Warner Music, Mobilbet, SEQR, SNOOT, Moderna Försäkringar mfl. My kommer att leda en workshop med deltagarna.
Information om nätverksträff för MIKIM>>>
Kontaktperson:  Andreas Juhl, Kalmar läns museum.