Event vid museer och MIKIM  är två helt nybildade nätverk för er som arbetar med event och/eller marknadskommunikation och information vid museer. I slutet av januari höll båda i samarbete med Riksförbundet Sveriges museer sina första nätverksmöten.

eventpamuseer1Deltagarna i Event vid museer träffades på Historiska museet i Stockholm och diskuterade där bl.a. hur nätverket skulle formeras praktiskt. Medverkade gjorde Marianne Djudic, Taste PR, som har många års erfarenhet från PR-arbete i flera företag inom medie- och underhållningsbranschen.

MIKIM - Marknadsförare, Informatörer och Kommunikatörer inom Museisektorn, träffades i sin tur på Sjöhistoriska museet i Stockholm och fick där bl.a. lyssna till föredrag av My Söderholm från sociala-medier-företaget Socialminds.

Syftet med nätverken är främst att personer som jobbar vid museer med dessa frågor ska kunna träffas, dela erfarenheter och kunskap med andra i liknande positioner för att på så sätt känna sig stärkta i sina yrkesroller.

För mer information om Event vid museer, kontakta:Bild 1
Helena Skärström
helena.skarstrom@trafikverket.se

För mer information om MIKIM, kontakta:
Andreas Juhl, marknadschef för Kalmar läns museum
andreas.juhl@kalmarlansmuseum.se