nck-pedagogiska-pris

Sedan 2006 delar NCK ett årligt pris till personer och institutioner som utmärkt sig inom det kulturarvspedagogiska området i Norden och Baltikum. Vinnaren ska ha inspirerat andra och medverkat till att omvärlden upptäckt det spännande kulturarvspedagogiska arbetsfältet. Nominera till 2018 års pris senast den 20 oktober!

Kort om nomineringsförfarandet och om priset
– Den nominerade personen/institutionen ska vara verksam i Norden eller i Baltikum.
– Nomineringar får inte göras av personen/institutionen själv.
– Nomineringen ska innehålla en kort beskrivning av personens/institutionens verksamhet inom kulturarvspedagogik, hur personen/institutionen påverkat omvärlden samt varför den som nominerar anser att personen/instutionen bör få priset.
– Priset delas ut på NCK:s vårkonferens.
– Beslut om pristagare fattas av NCK:s styrelse i november månad.

Vinnaren mottager diplom, 25 000 kr och äran att vara talare på nästföljande års vårkonferens.

Vänligen observera att medlemmar i NCK:s styrelse eller anställda på Jamtli, Landsarkivet i Östersund eller på Föreningsarkivet i Jämtlands län, ej kan nomineras till priset.

Nominera din kandidat här! (öppnas i nytt fönster)

NCK står för The Nordic Centre of Heritage Learning and Creativity AB.